'Volgend jaar ga ik het écht allemaal anders doen!'

 

Een nieuw jaar. Met nieuwe mogelijkheden. En een mooi begin om te starten met het waarmaken van je wensen.

 

Ben je van plan om meer tijd, rust en structuur te creëren in je werk- en privéleven?

Zodat je toekomt aan zaken die je vooraf had gepland. En ook afkrijgt. Zonder stress. Thuis wil je liever ook geen overvolle agenda, want je wilt tijd overhouden voor de dingen waar je zo van houdt.

 

TIP: Doe ‘s morgens de ‘denk-dingen’. Doe ‘s middags de ‘doe-dingen’.

 

Lukt het je dan nog niet? Dan kun je je altijd nog inschrijven voor de training Timemanagement.

 

Ben je van plan meer lef te verzamelen om voortaan echt te zeggen wat je wilt zeggen?

Want dan ben je die ‘onnodige ballast’ kwijt. Loop je niet het risico dat je de verkeerde aannames doet. En zorg je uiteindelijk voor een betere relatie met vrienden of werk je prettiger en effectiever samen met collega’s.

 

TIP: Wees een O.E.N. Open. Eerlijk en Nieuwsgierig.

 

Lukt het dan nog niet? Dan kun je je altijd nog inschrijven voor de training Feedback geven en ontvangen.

 

Ben je van plan meer uit je comfortzone te stappen? Te kiezen voor nieuwe aanpakken. Andere middelen. Creatieve oplossingen?

Want er is nooit tijd ‘over’. Maar je moet wel met je tijd meegaan. De manier van communiceren is ook zakelijk enorm veranderd de afgelopen jaren. Bovendien hebben mensen weinig tijd.

 

TIP: Verander je voorspelbare offertesjabloon in een strategische offerte op maat voor je klant. De wensen van je klant staan erin centraal in plaats van je product of dienst.

 

TIP: Geef op je website kort en duidelijk die informatie die de bezoekers op je site houden in plaats van wegsturen. Dus: korte zinnen, vette kopjes met kernboodschappen en aantrekkelijke en ondersteunende beelden.

 

TIP: Kies eens voor beelden in plaats van teksten als je een ingewikkelde boodschap moet communiceren. Dus: een whiteboardanimatie, infographic of filmpje.

 

Lukt het dan nog niet? Volg dan onze training Offertes schrijven, Webteksten of Visueel communiceren

 

Ben je van plan wat vaker te bezinnen en niet altijd maar meteen te beginnen?

Want een goede voorbereiding is het halve werk. Dat geldt voor bijna alles! Dus wil je jezelf aanleren eerst een plan te hebben voor de inhoud voordat je start met schrijven van dat rapport. Dat artikel. Dat nieuwsbericht. Die webtekst. Die brief. Dat voorstel ...

 

TIP: Schrijf niet alles op wat jij weet over een onderwerp. Of wat jij belangrijk vindt aan dat onderwerp. Maar wat jouw lezer moet weten. En wil weten.

 

Lukt het dan nog niet? Dan kun je je altijd nog inschrijven voor de training Schrijven voor communicatieprofessionals.

 

Ben je van plan af te rekenen met die plankenkoorts die je inhoudelijk sterke verhaal in de weg zit?

Want klamme handen, rode wangen, een bibberende stem en een onzekere houding maken je niet overtuigend, boeiend of zelfverzekerd. Je wilt dat je publiek op het puntje van zijn stoel zit.

 

TIP: Kies een pakkende approach. Start elk onderwerp in je presentatie met een nieuwe approach. Bij elke overgang moet je namelijk de aandacht van je publiek opnieuw verdienen. Denk hierbij aan een anekdote, een vooroordeelbevestiging, een vervreemding of een meedoenapproach. Besteed hier vooraf aandacht aan, het zorgt ervoor dat jouw presentatie een stuk aantrekkelijker wordt.

 

Lukt het dan nog niet? Dan kun je je altijd nog inschrijven voor de training Presenteren.

 


Reacties (0)


Geef een reactie


(dit bewijst dat u een mens bent en geen robot)
* Verplichte velden