“Mijn zonnebrandcrème factor 30. Mijn nieuwe hamman-badlaken. Het boek Opgeruimd van Marie Kondo. Mijn hardloopschoenen tegen beter weten in. En … de polisvoorwaarden van mijn reisverzekeraar! Jij bent weer … “

 

Om saaie reistijd naar je vakantiebestemming te doden, verzin je onderweg misschien weleens gezellige spelletjes. Zoals de vakantie-inpaklijst die steeds langer en lastiger wordt om te reproduceren. Leuk! Maar uhh … wie neemt tegenwoordig nog de polisvoorwaarden van zijn reisverzekering mee?

 

Iedereen die zin heeft in een gezellig spelletje!  

De spelregels? Je bent niet jonger dan 18 jaar en niet ouder dan 88 jaar. Je bent met minimaal 2 andere vakantiegangers. Die ieder een andere reisverzekeraar hebben. Overigens: digitale polisvoorwaarden zijn ook prima. De speluitleg? Die wijst voor zich als je de volgende opdrachten uitvoert.

 

1. Kopieer je polisvoorwaarden naar Word. En zoek op de woorden ‘niet verzekerd’.

Dikke kans dat je in 1 oogopslag ziet waarvoor je niet bij je verzekeraar terecht kunt.

Degene die de meeste uitsluitingen vindt, heeft 1 punt!

 

2. Zijn je polisvoorwaarden meer dan 10 pagina’s lang?

Lucky you! Je mag meedoen met deze opdracht. Lees de eerste helft van pagina 5 hardop voor. En probeer meteen daarna uit te leggen wat je verzekeraar bedoelt.

Noteer wie dit niet lukt.

 

Oefen alvast met deze:

 

De uitkeringsplicht van de verzekeraar
terzake van iedere bij haar ingediende
aanspraak
op schadevergoeding en of

uitkering in verband met het terrorismerisico

is beperkt tot het bedrag van de uitkering die

de verzekeraar terzake van die aanspraak

ontvangt onder de herverzekering voor het

terrorismerisico bij de NHT, in geval van een

verzekering met een vermogensopbouw

vermeerderd met het bedrag van de uit

hoofde van de betrokken verzekering

reeds gerealiseerde vermogensopbouw.                        

 

3. Zoek in je polisvoorwaarden zinnen langer dan 40 woorden.

Diegene die de eerste zin heeft gevonden met meer dan 40 woorden, krijgt 1 punt. Voor straf moeten de anderen van die lange zin minimaal 4 korte zinnen maken.

 

Alvast eentje om mee te oefenen:

 

15.11.2 een mechanische storing binnen

de periode waarin de verzekering dekking

biedt en één dag daarvoor, maar niet eerder

dan op de datum van de acceptatie van de

verzekering en reparatie niet binnen twee

werkdagen vanaf de melding aan TravelCare

Alarmcentrale kan plaatsvinden.

 

4. Wel of geen vergoeding voor medische kosten?

Een week voordat je vertrekt naar Spanje voor een vakantie, raak je geblesseerd tijdens de Vierdaagse in Nijmegen. Je besluit de tocht toch uit te wandelen. En je houdt de week erna last van je knie. Maar het is te doen. Tijdens de hiking op je vakantie gaat het echter toch flink mis met die knie: je knieband scheurt af. Je wordt in Spanje behandeld in het ziekenhuis. Krijg je deze medische kosten vergoed?

Noteer wie als eerste en wie als laatste het juiste antwoord vindt. 

 

5. Wel of geen vervangend vervoer?

Zoek een passage over vervangend vervoer. En leg vervolgens uit of je er wel of niet voor bent verzekerd. Noteer wie als eerste en wie als laatste het antwoord geeft. 

 

6. Wie vindt het snelst 5 woorden waarvan hij de betekenis niet weet?

Diegene krijgt 1 punt.

 

7. Je gaat op vakantie naar Zuid Spanje, je hebt nog een tussenlanding op Düsseldorf. 5 uur moet je overbruggen. Je besluit om even de stad te verkennen. Maar tijdens dat uitje wordt je bagage gestolen. Vergoedt jouw verzekeraar deze schade?

Om de beurt voer je de opdracht uit. Een ander neemt je tijd op. Je noteert wie er het kortste en wie er het langste over doet.

 

Tel de punten op! Op vraag 2, 4, 5 en 7 lees je hieronder de puntentoekenning.

2: diegene(n) die het niet lukte(n), krijgt 1 punt.

4: diegene die als laatste het juiste antwoord vond, krijgt 1 punt.

5: diegene die het laatst het antwoord gaf, krijgt 1 punt.

7: diegene die er het langste over deed, krijgt 1 punt.

 

Diegene met de meeste punten is de winnaar!

Waarom? Omdat zijn reisverzekeraar hem dit spel het moeilijkste maakte. Zijn verzekeraar geeft hem namelijk de meest onbegrijpelijke, onoverzichtelijke en onvolledige informatie.

 

Zijn verzekeraar behoort waarschijnlijk tot de 67% van de reisverzekeraars die haar klanten onduidelijk en onvolledig informeert. Dat vinden wij een slechte zaak. Daarom proberen wij iedere dag (onder andere) reisverzekeraars te inspireren om hun communicatie te verhelderen. Want iedereen heeft het recht op begrijpen.

 

Benieuwd naar wat voor tips wij dit soort reisverzekeraars geven? Lees mijn blog “Krijgen we nu wel of geen geld?”.

 

Zoo … ben je al op je vakantiebestemming?

 

* Alle gebruikte teksten zijn afkomstig van de polisvoorwaarden van de ING Reisverzekering.

 


Reacties (0)


Geef een reactie


(dit bewijst dat u een mens bent en geen robot)
* Verplichte velden