... met je mailing wel!

 

3 tips voor een scorende mailing

 

Voor de derde keer check je de verbinding van je telefoon. Niets aan de hand. Dan zijn al je klanten vast met vakantie! Hoewel: de meivakantie is nog niet gestart. Steeds merk je het weer: de stilte na het versturen van een mailing is oorverdovend ...

 

Voordat je de mailing van je lijst ‘verkoopactiviteiten’ schrapt, even een vraagje. Staat in het onderwerp van je mailing de naam van je product? Bevat ook de eerste zin van je mailing de productnaam of de naam van je bedrijf? Dan loop je te hard van stapel! Maar ... je bent niet de enige die in deze mailvalkuil stapt! Daarom 3 tips voor het schrijven van een scorende mailing! 

 

Stap 1: trek de aandacht

Is de klant geïnteresseerd in je product of bedrijf ? Waarschijnlijk niet. Toch zet je jouw product prominent op de eerste plaats (onderwerpregel en beginzin). Geen wonder dat de lezer snel afhaakt. Je houdt de aandacht vast door de lezer op de eerste plaats te zetten: je wijst hem op zijn behoefte. Verplaats jezelf in je  klant. Schrijf één alinea waarin hij zich herkent. Pas daarna is er ruimte voor je product.

 

Stap 2: overtuig

De klant loopt warm. Hij herkent (én erkent) het probleem dat je in de eerste alinea schetst. Tijd voor de oplossing! Je presenteert je product. Zorg ervoor dat je niet de eigenschappen opsomt, maar de voordelen ervan voor de klant. Vergelijk: ‘Het beeldscherm is lichtreflecterend’ (kenmerk) met ‘U heeft geen last meer van hinderlijk zonlicht, doordat de computer is voorzien van een lichtreflecterend beeldscherm’ (voordeel voor klant). De lezer is bijna overtuigd! Tijd om te bewijzen wat je zegt. Denk bijvoorbeeld aan referenties, een demo, onderzoeksgegevens of een kwaliteitskeurmerk.

 

Stap 3: actie!

Een duidelijke zaak: de lezer wil! Maak de drempel tot actie zo laag mogelijk. Door duidelijk aan te geven waar hij meer informatie vindt, hoe hij contact met je kan opnemen of hoe hij jouw product koopt.  

 

Wedden dat de mailing weer bovenaan je lijstje ‘verkoopactiviteiten’ komt te staan?

 

Wil je leren hoe je sterke commerciële teksten schrijft? Doe mee met onze training Commercieel schrijven

 


Reacties (0)


Geef een reactie


(dit bewijst dat u een mens bent en geen robot)
* Verplichte velden