Uw product of dienst is uiteraard de beste in de markt. U kunt er wel hele brochures over volschrijven. Jammer alleen dat de lezer van nu daar niet op zit te wachten. Die wordt overspoeld door adverteerders: via mail, post, social media, tijdschriften, televisie … Hoe zorgt u dat uw mailing opvalt tussen al dat reclamegeweld?

 

Pak die lezer …

Zorg voor een prikkelende kop en openingszin. Daar beslist de lezer namelijk al of hij verder leest of afhaakt. U kunt daar best ver in gaan. Het voornaamste doel is immers de aandacht trekken. Schrijf dus niet: ‘Gemakkelijke en overzichtelijke software voor uw boekhouding’. Maar: ‘Voortaan heel simpel zelf uw plussen en minnen beheren’. Of: ‘Alle dure accountants de deur uit!’.

 

… en laat ‘m niet meer los!

Waarom wil de lezer nou juist uw product of dienst hebben? Om die vragen te beantwoorden, moet u zich eerst verdiepen in de lezer. Wat zijn zijn wensen, verlangens en angsten? Benoem die eigenschappen van uw product of dienst, die hier goed op aansluiten. Heeft de lezer weinig tijd voor zijn boekhouding? Schrijf dan bijvoorbeeld: ‘Heel makkelijk, in maar 5 minuten per week’. Gaat het om de kosten? Dan is ‘Zo kunt u toch die verbouwing realiseren’ een goede tussenkop voor verderop in de tekst.

 

Bewijs dat het waar is

Maak geen loze beloften. Bewijs dat wat u zegt, klopt. Bijvoorbeeld met cijfers, referenties van tevreden klanten of demonstratiefilmpjes op YouTube. Een lezer gelooft u immers niet zomaar …

 

En tot slot: haal ‘m binnen

Heeft u de lezer overtuigd? Dan is het tijd voor de laatste stap: aanzetten tot actie via bijvoorbeeld een telefoontje, e-mail of webformulier. Maak het de lezer zo gemakkelijk mogelijk. Zorg dat hij snel en eenvoudig meer informatie kan vinden, of contact met u kan opnemen.

 

Meer informatie over onze trainingen? Kijk op loovaneck.nl

 


Reacties (0)


Geef een reactie


(dit bewijst dat u een mens bent en geen robot)
* Verplichte velden