'It's amazing!'

 

Natuurlijk is het resultaat van het product dat u verkoopt 'amazing'. Of zijn de diensten die u levert van de allerhoogste kwaliteit. Dat schrijft u dan ook in uw commerciële teksten. Want: u staat 100% achter uw product of dienst. En bovenal: u wilt verkopen!

 

Maar is dat genoeg?

 

Tegenwoordig niet meer ...

... want we worden continu blootgesteld aan reclames. Bedenk maar eens hoeveel reclames u op een dag tegenkomt. In de krant, op televisie, tussen de post, op de radio, op straat, in tijdschriften, in uw mailbox enzovoort. Dat betekent dat u in deze tijd nóg meer uw best moet doen om echt op te vallen, wil uw potentiële klant úw reclame tenminste registreren. En niet die van de concurrent.

 

En áls u het doet ...

... juist! Gaat u een commerciële tekst schrijven? Volg dan deze tips:

 

1. Ontdek het koopmotief van uw lezer!

Met het koopmotief trekt u de aandacht van uw lezer. Altijd gebaseerd op een wens of angst van uw lezer. U verpakt dit in een opvallende kop met een originele approach. U heeft de aandacht. Nu legt u een, desnoods absurde, link naar uw product of dienst.

 

2. Vertaal de productkenmerken naar voordelen voor uw klant!

Dus geen Unique Selling Points, maar Unique Buying Points. Wat levert uw product of dienst concreet op voor uw klant?

 

3. Bewijs uw beloften!

Daarmee overtuigt u uw lezer van de kwaliteit van uw product of dienst. Laat tevreden klanten aan het woord, kom met cijfers of referenties.

 

4. Zet aan tot actie!

Uw lezer is nu enthousiast over uw product of dienst. Houd de drempel naar actie zo laag mogelijk; geen ingewikkelde onaantrekkelijke voorwaarden.

 

U kruipt dus in de huid ...

... van uw lezer! En even niet in de huid van uw organisatie.

 


Reacties (0)


Geef een reactie


(dit bewijst dat u een mens bent en geen robot)
* Verplichte velden